reclame inselatoare

Coronavirus: în urma apelului Comisiei, platformele elimină milioane de reclame înșelătoare

În urma apelului lansat de Comisia Europeană, platformele îndepărtează milioane de anunțuri publicitare înșelătoare.

Ca urmare a apelului comisiei, platformele au înlăturat milioane de anunţuri înşelătoare:
» Google a blocat sau a eliminat peste 80 de milioane de anunţuri publicitare legate de coronavirus (la nivel mondial).
» eBay a blocat sau a îndepărtat, la nivel global, peste 17 milioane de listări de produse de pe platformele sale, care încalcă normele UE în materie de protecţie a consumatorilor.
» Amazon a constatat că există, comparativ cu luna martie, o scădere cu 77% a numărului săptămânal de noi listări de produse care au legătură cu coronavirusul.

S-a acordat o atenție deosebită selectării ofertelor legate de măști și bonete chirurgicale, geluri dezinfectante, truse de testare, hrană, produse și suplimente alimentare/nealimentare cu presupuse efecte vindecătoare împotriva coronavirusului.

Verificarea aprofundată a cuprins 268 de site-uri internet, dintre care 206 au fost marcate pentru investigații ulterioare în legătură cu posibile încălcări ale legislației UE privind protecția consumatorilor. Dintre acestea:
» 88 de site-uri conțineau produse însoțite de mențiuni privind o presupusă vindecare sau efecte profilactice în ceea ce privește virusul;
» 30 de site-uri conțineau afirmații inexacte cu privire la dificultatea achiziționării unor produse;
» 24 de site-uri internet au fost suspectate de practici neloiale pentru a obține prețuri excesive.

Acțiunea de verificare a indicat, de asemenea, că în 39 de cazuri prețul de vânzare și cel unitar nu erau afișate într-un mod clar, ușor de identificat și lizibil.

sursa: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/ro/ip_20_938