Ce trebuie sa stii daca vrei sa obtii bani prin Digital News Initiative – proiect de finantare a jurnalismului online european. 3 criterii importante

​Google a anuntat recent demararea celei de a doua etape din cadrul programului Digital News Initiative Innovation Fund, initiativa prin care s-a angajat sa finanteze industria media europeana cu 150 milioane de euro. StartupCafe a stat de vorba cu Ludovic Blecher, head of Digital News Innovation Fund pentru a afla care sunt principalel criterii de selectie ale proiecteleor inscrise si pe ce ar trebui sa se axeze acestea.

Programul Digital News Initiative, inceput ca un parteneriat intre Google si un grup restrans de organizatii media din Europa, s-a dezvoltat intr-un ecosistem cu peste 150 de parteneri, care colaboreaza pentru sprijinirea jurnalismului de calitate cu ajutorul tehnologiei si inovatiei. Acest program este deschis oricarui jucator implicat in industria europeana a jurnalismului digital, indiferent de dimensiune sau experienta.

“Cei care vor sa aplica trebuie sa se concentreze in special asupra proiectelor pentru ca acest program nu este interesat de agenda digitala a publictiilor, ci este despre inovatie, ne intereseaza orice fel de proiect inovator (din tehnologie nu). Noi nu vrem sa finantam o anumita companie, noi vrem sa sprijinim proiecte, nu functionam ca un fond de tip venture capital care isi doreste sa creasca o companie. Asa ca, in final, nu ne concetram asupra continutului de sitri, ci asupra proiectului per total”, declara Ludovic Blecher.

Iata care sunt trei dintre cele mai importante criterii de selectie a proiectelor care vor sa se incrie in program, potrivit reprezentantului Google:

impactul – ce impact va avea proiectul asupra consumatorilor si al intregului ecosistem de stiri
inovatia si nivelul de folosire al noilor tehnlogii – chiar daca inovatia nu este intotdeauna despre tehnologie, aceasta este un proces in sine, iar cei care aplica trebuie sa demostreze ca proiectul lor este cu adevarat inovator
fezabilitatea – este foarte important sa vina cu indicatori cheie de performanta, orice date care sa demonstreze impactul produsului final sunt foarte importante

Prima etapa a DNI a inceput in noiembrie anul trecut, iar Google a nominalizat pe cei 128 de beneficiari ai primei runde de finantari in februarie 2016. S-au inscri in prima etapa 1.236 de proiecte din peste 30 de tari europene.

Perioada de depunere a proiectelor pentru a doua runda de finantare va dura 6 saptamani, intre 2 iunie si 11 iulie. Detalii suplimentare se gasesc pe pagina oficiala a proiectului: https://www.digitalnewsinitiative.com/.

“Am observat in randul proiectelor inscrise in prima etapa ca majoritatea se concetreaza pe zona de video (in speical VR), mobile, dar si audio. Observam tendinta de a face ca fragmentele audio, continutul audio sa fie mai cautat in Google. De asemenea am avut multe proiecte din domenii precum: machine learning sau analize de date (cum pot fi utilizate datele pentru a imbunatati oferirea de informatii cat mai personalizate cititorilor)”, mai spune reprezentantul Digital News Innovation Fund.

Prin DNI, Google vrea sa atraga proiecte care sa reflecte un nou model de jurnalism digital, sa sprijine dezvoltarea de noi modele de business sau sa schimbe modul in care utilizatorii consuma stiri in mediul digital. Proiectele pot sa fie foarte experimentale, insa trebuie sa aiba obiective foarte precise si un continut digital semnificativ. Nu este obligatoriu sa utilizeze produse si servicii Google. Proiectele de succes trebuie sa aiba o componenta de inovatie si sa aiba un impact pozitiv asupra jurnalismului digital original si viitorului acestui domeniu.

Eligibilitate
Innovation Fund se adreseaza publicatiilor, jucatorilor exclusiv online, start-up-urilor, parteneriatelor sau indivizilor din Uniunea Europeana sau tarile EFTA (European Free Trade Association).

Finantare
Sunt disponibile 3 tipuri de finantari:
Proiecte prototip: Se adreseaza organizatiilor si indivizilor care intrunesc criteriile de eligibilitate si care solicita finantari de pana la 50.000 EUR. Acestea sunt proiecte in stadiul incipient, cu idei care necesita rafinare si confirmare. Proiectele prototip sunt prioritare in programul DNI si beneficiaza de finantare 100%
Proiecte de nivel mediu: Se adreseaza oricarei organizatii care indeplineste criteriile de eligibilitate si solicita pana in 300.000 EUR. Sunt acceptate solicitari de finantare in proportie de 70% din costul total al proiectului.
Proiecte mari: Se adreseaza oricarei organizatii care indeplineste criteriile de eligibilitate si solicita peste 300.000 EUR. Sunt acceptate solicitari de finantare in proportie de 70% din costul total al proiectului.
Valoare finantarii este de maximum 1 milion euro.

Exceptie de la acest prag de 1 milion euro pot face marile proiecte colaborative (de exemplu: internationale, multi-sector, care implica numeroase organizatii) sau care aduc un beneficiu semnificativ noului ecosistem.

Selectie
Selectia initiala a proiectelor este realizata de o echipa dedicata, compusa dintr-un mix de oameni proeminenti din industria media si specialisti Google, care vor analiza fiecare proiect propus din punct de vedere al eligibilitatii, inovatiei si impactului. Ei vor face recomandari vis-a-vis de finantarea proiectelor prototip sau medii catre Consiliul Innovation Fund, care va supraveghea procesul de selectie. Consiliu este si cel care voteaza in cazul proiectelor mari. Componenta Consiliului: https://www.digitalnewsinitiative.com/fund/aboutus.html. Google va anunta beneficiarii celei de a doua runde de finantari inainte de sarbatorile de iarna.